Kost · Recept · Vardagligt

Vegetariskt

Vi har i vår familj bestämt att vi ska bli bättre på att äta vegetariskt. Därför ska vi försöka att minst en gång i veckan hitta på något kul 🙂img_4968

Härom dagen blev det därför vegetariska Enchiladas. Jag gjorde dessutom egna tortillabröd från Åse. Länk hittar du >>>HÄR<<<. Jag kavlade dem rätt tunt så jag fick ut 5 st. De blev jättebra!

 

 

I min enchilada hade jag en avocado och en tomatsås. Familjen hade tomatsås som jag hade kikärtor i. Jag rullade ihop dem och gratinerade med lite riven ost. Serverade den med en grönsallad och en klick dressníng.

Det fick bra betyg från hela familjen!

Kommentera

