Vardagligt

Update

Okej, jag tänkte ge mig på en uppdatering här. Jag har lite tappat gnistan när det gäller bloggandet men det händer ju massor av saker ändå.

Största träningsupplevelsen den senaste månaden är att jag var på Work Out Åre. Det var ju en upplevelse som hette duga. Jag kan verkligen rekommendera alla att åka på den som gillar att träna. Ett roligt träningsevent med makalös natur.

Jag testade lite olika träningspass men vågade mig inte på SUP som verkar så populärt just nu. Men en massa annat kul testade jag 🙂

Värst var nog löppasset jag var med på. Det hette typ Löpglädje men var allt annat än glädje för en långsam löpare som mig, trots att det stod att det var för alla. Tydligen alla utom mig då… För jag kände mig som en bromskloss trots att det var löpteknik och intervaller. Vi sprang uppför störtloppsbacken enligt bilden ovan… INTE kul. Ingen glädje alls i det.

Såg att det även fanns ett löppass som hette ”Brant på riktigt”… Undra hur det var? Knappast något glädjande så det hoppade jag över 🙂

Jag hade gärna varit med nästa år med, men då fyller min dotter 15 år så det vore ju taskigt att missa det 🙂

Sedan har vi varit på två tävlingshelger med den 11-åriga sonen oxå. Det har gått väldigt bra även om han haft lite oflyt som inte han har kunnat rå på, tex att bli påkörd av varvad åkare… Eller att crossen dog pga kabelbrott.

Några heat har han iaf vunnit och fått knyta näven i luften!

Det var en ledsen son i söndags när crossen dog då han var på väg mot en säker förstaplats för första gången… Hans skor får symbolisera tårarna…

Det värsta som hänt är nog att grannen sett björnskit i VÅR skog. Alltså vår skog är så liten och ligger mellan en älv och en väg. En idyllisk liten skog som precis rymmer en löpslinga på ca 2 km. DÄR… MITT I LÖPSLINGAN…. ligger björnskiten…. Gah…

Jo, jag har ju varit på vårruset oxå. Det blev PB på 5 km. Bra skit!

Nu ser vi fram emot ännu en tävlingshelg ✌🏼

img_5992

Lämna en kommentar